Kicsit több, mint 10 éve foglalkozok a Google kereső működésével. Akkoriban még léteztek kiskapuk, amelyeknek az igénybevételével rövid időn belül és viszonylag könnyedén az első oldalra lehetett kerülni. Szerintem ebben az időszakban terjedtek el igazán a SEO szakemberek, mivel még voltak különböző lehetőségeik akár egy tartalmilag gyenge honlapból is kihozni a legjobb helyezést. Természetesen minden kulcsszó más, de ma nagyon sok munkával és idővel jár nulláról az első helyre kerülni.
Igen, a Google számára az egyik legfontosabb szempont, a biztonság. Az évtizedek során olyan szinten elterjedtek a különböző csalások, támadások, hogy a legfőbb cél az ezek elleni védekezés lett.
Az a tapasztalatom, hogy az idős weboldalak sokszor a rendkívül gyenge tartalmuk ellenére is az első helyeken szerepelnek, mivel a Google már bizalmat szavazott nekik. A megbízhatóság és a biztonság néha képes győzni a tartalom felett. Sajnos egy újonnan vásárolt domain névvel az első időszakokban szinte lehetetlen jó találati eredményeket elérni. Ilyenkor kizárólag a fizetett hirdetésekben érdemes gondolkozni.
A 2010-es évek elején rendkívül gyakori volt az úgynevezett "viszontlink" (backlink) vásárlása. A viszontlink nem más, mint egy másik honlapról a mi honlapunkra mutató link. A Google-nek ez egy nagyon fontos mérési technikája, úgy vélik, ha sok másik weboldal mutat a miénkre, akkor a mi honlapunk érdekes lehet a látogatók számára. A keresőmotorok ma már rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek a vásárolt linkek elleni védekezésre, ezért nem érdemes ilyen szolgáltatást igénybe venni. A természetes viszontlinkek viszont a mai napig fontos szerepet játszanak a találatok rendezésében, még akkor is, ha szerintem ez egy bugyuta mérési mód, hiszen a szolgáltató minőségét általában nem a rá mutató linkek száma határozza meg.
A keresőoptimalizálás olyan technikák alkalmazása, amelyek a keresőmotorokban való organikus megjelenések javítását eredményezik.
Ez csak néhány a sok szempont közül, amelyek bizony befolyásolják a megjelenések javítását, és szükség van rájuk, tehát a keresőoptimalizálás igenis egy létező és fontos szakterület.
Az egyik legbiztosabb eszköz, amellyel tartós és jó helyezéseket érhetünk el a Google keresőben, a minőségi tartalom. Az egyedi, releváns, és megfelelően kulcsszavazott tartalom kiemelkedő szerepet játszik a sikerben. A Google különösen figyeli, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldalon, olvassák-e a tartalmat, vagy gyorsan elhagyják az oldalt. Ha a felhasználók nem találják meg a számukra szükséges információt, és tovább keresnek, az negatívan befolyásolhatja a rangsorolást. Ezért nem csak a kulcsszavak fontosak, hanem az is, hogy a tartalom tényleges értéket nyújtson a látogatóknak, és megoldást kínáljon problémáikra.